Sligro start terugroepactie om listeria bacterie

En wat doen ze dat goed! Sligro laat als groothandel zien wat het met big data komt. Ze weten wat je hebt gekocht en wanneer. Ze weten dus heel goed hoe ze mogelijk besmette groenten terug moeten halen. De listeria bacterie zit mogelijk in de maiskorrels van het diepvriesmerk Pinguin. De listeria bacterie kan zorgen […]

En wat doen ze dat goed! Sligro laat als groothandel zien wat het met big data komt. Ze weten wat je hebt gekocht en wanneer. Ze weten dus heel goed hoe ze mogelijk besmette groenten terug moeten halen.

De listeria bacterie zit mogelijk in de maiskorrels van het diepvriesmerk Pinguin. De listeria bacterie kan zorgen voor een voedselinfectie. Dit kan voor zwangeren, ouderen en mensen met een zwak afweersysteem vervelende gevolgen hebben.

Het gaat om de 2,5 kilo zakken met maiskorrels, de 2,5 kilo Mexico mix zakken en de 2,5 kilo Maya mix zakken. Alle drie zijn diepvriesproducten.

Doordat Sligro heel goed weet wie/wat koopt in de filialen, heeft de groothandel haar klanten netjes per brief op de hoogte gesteld. Daarbij krijgen de klanten het betaalde bedrag gewoon terug. Top geregeld dus!

Supermarktpasjes als de AH Bonuskaart zouden al deze data ook moeten weten waardoor supermarkten ons als consument in theorie ook veel beter op de hoogte zouden moeten houden van terugroepacties. Wat ons betreft neemt Sligro hier echt de voortrekkersrol.

1 reactie

  • Albert Heijn gebruikt die informatie ook wel degelijk; ik heb persoonlijk wel eens een mail van ze gehad (een aantal jaar terug al) dat ik Product X had gekocht. Ze hebben dan weliswaar niet de precieze batch en THT datum gekoppeld, maar dat kun je dan iig zelf nog controleren.

Wij zijn JustForKoks

Wij zijn de mannen die koken. Die met passie in de keuken staan. Of deze keuken nou binnen of buiten staat maakt ons niet uit. Wij zijn altijd op zoek naar de leukste verhalen en reviews, voor jou.