Frisdrankgigant koopt Sodastream

Al jaren vecht Sodastream tegen de flessencultuur. Vooral tegen de flessen bruiswater, maar stiekem toch ook tegen de flessen frisdrank. Het merk blijkt zo succesvol dat de frisdrankengigant PepsiCo het bedrijf nu heeft overgenomen. PepsiCo richt zich al langer op gezondere dranken omdat de markt voor suikerhoudende dranken steeds vaker onder vuur ligt. We kennen het merk natuurlijk […]

Al jaren vecht Sodastream tegen de flessencultuur. Vooral tegen de flessen bruiswater, maar stiekem toch ook tegen de flessen frisdrank. Het merk blijkt zo succesvol dat de frisdrankengigant PepsiCo het bedrijf nu heeft overgenomen.

PepsiCo richt zich al langer op gezondere dranken omdat de markt voor suikerhoudende dranken steeds vaker onder vuur ligt. We kennen het merk natuurlijk van Pepsi Cola, 7up en Gatorade, maar ook van merken als Duyvis, Lay’s en Quaker. Toch is SodaStream een vreemde eend onder de PepsiCo merken. Sodastream ontwikkelt immers vooral fysieke producten en verkoopt daarnaast gas.

Onder de vlag van PepsiCo kan SodaStream sneller groeien. Er is een groter netwerk om de producten wereldwijd te verkopen en er is meer geld om nieuwe producten te ontwikkelen. Daarnaast zou het goed kunnen dat SodaStream siropen zal introduceren op basis van de bekende PepsiCo merken.

In totaal heeft PepsiCo $3.200.000.000 op tafel gelegd voor de overname van Sodastream. Ter illustratie, de totale winst van PepsiCo bedroeg afgelopen jaar $4.900.000.000 en er werd $63.000.000.000 omgezet.

Reageren

Wij zijn JustForKoks

Wij zijn de mannen die koken. Die met passie in de keuken staan. Of deze keuken nou binnen of buiten staat maakt ons niet uit. Wij zijn altijd op zoek naar de leukste verhalen en reviews, voor jou.
%d bloggers liken dit: