Eind omzetgroei horeca in zicht

Het gaat de laatste jaren heel goed met de Horeca in Nederland. De gemiddelde millennia heeft dan wel moeite om een eigen huis, of fiets aan te kunnen schaffen, de millennia alleen al geeft schaamteloos €1.500 per jaar uit aan airpressed cappuccino’s en veganistische frieten, maar daar lijkt het toch echt te stoppen. Hoewel er […]

Het gaat de laatste jaren heel goed met de Horeca in Nederland. De gemiddelde millennia heeft dan wel moeite om een eigen huis, of fiets aan te kunnen schaffen, de millennia alleen al geeft schaamteloos €1.500 per jaar uit aan airpressed cappuccino’s en veganistische frieten, maar daar lijkt het toch echt te stoppen.

Hoewel er in 2019 wederom meer is uitgegeven dan het jaar ervoor, is het nog maar de helft van de toename in het jaar daarvoor. Met andere woorden, het eind is in zicht. En dat komt niet alleen doordat het lastig is horeca personeel te vinden. De markt raakt simpelweg verzadigd.

En dat kan nog weleens lastig worden. Want het aantal horecazaken blijft wel onverminderd doorgroeien in 2019. Wederom sterker dan het jaar ervoor. En tezamen hebben al die formules steeds minder geld te verdelen. Bij Cafés valt volgens Koninklijke Horeca Nederland zelfs al een daling in het aantal verkochte drankjes te bespeuren. Bij hotels zijn het aantal overnachtingen wel weer flink toegenomen. Daar zijn voorlopig nog geen zorgen.

Reageren

Wij zijn JustForKoks

Wij zijn de mannen die koken. Die met passie in de keuken staan. Of deze keuken nou binnen of buiten staat maakt ons niet uit. Wij zijn altijd op zoek naar de leukste verhalen en reviews, voor jou.